Köp
Vi har inget minsta ordervärde, Expeditionsavgifter eller Kortavgifter. Vid beställning träffas ett bindande avtal om köp när du väljer att bekräfta köp i kassan. Alla varor säljs fritt från vårt lager i Storvreta.
Orderbekräftelse genereras sedan automatiskt av Inspolight´s databas utan manuell översyn och skickas till dig per e-post.
Försäljning sker till Företag, Myndigheter eller till privat personer som är över 18 år och som är myndiga. Alla beställningar måste ske i eget namn. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.
Leverans
Allt säljs fritt vårt lagret. Köparen väljer leveransmetod (DHL eller Postnord) vid beställningen och kostnad för leverans tillkommer vid betalningen. Fraktfritt vid order över 800 kronor.
Skadat gods
Om varan skadats under transporten ska köparen genast anmäla detta till transportföretaget eller något av dess ombud och bifoga bild material som styrker skadan.
Ångerrätt
Du har 14 dagars ångerätt vid köp av vara från Inspolight och ska ske inom 14 dagar från det du emottagit varan.
Om du ångrar köpet ska du inom 14 dagar meddela Inspolight via e-postadressen kontakt@inspolight.se att du ångrar köpet. Ange ditt namn, adress och ordernummer och gärna också telefonnummer om vi behöver komma i kontakt med dig för återbetalningen.
Varan ska vara i oskadat skick, förpackas i orginalförpackningen och det emballage det levererades i. Returen ska skyndsamt ske när du ångrat köpet.
Du som köpare bekostar returfrakten.
Om du hämtat varan hos Inspolights adress nedan går det bra att lämna det till vår adress, efter ö k med oss på telefon 018 – 472 66 00.
Returadress
Inspolight, Solstrålevägen 10, 743 35 Storvreta
Återbetalning
Återbetalning sker efter det att Inspolight emottagit returen. Återbetalning av varans pris och leveranskostnaden sker till det betalsätt och konto du valde när du betalade varan.
Frågor
Har du frågor är du välkommen att höra av dig till 018 – 472 66 00. Om vi inte kan svara lämna ett meddelande i röstbrevlådan så ringer vi tillbaka.
Konsumentköplagen & Köplagen
Enligt Konsumentköplagen har du som konsument reklamations rätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Förutsättningen är att ni måste kunna styrka att felet fanns vid inköpstillfället, och inte beror på slitage eller felkoppling. Vid eventuell tvist följer Inspolights Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Glöm inte att spara kvittot.